Hradec Králové: Plán oprav a rekonstrukcí městských chodníků a silnic je pro letošek jasný

10.03.2015 17:15

O 400 km chodníků, tedy o přibližně trasu, která dělí Hradec Králové se slovenským Popradem, se starají po celý rok ve městě technické služby. K celoroční péči se přitom hlásí ještě 250 km silnic, které patří městu. Pro letošek mají technické služby jasno, co stihnou. S pořadím však může zamíchat například nečekaná havárie, jejíž oprava by nesnesla odkladu.

Hradec Králové: Plán oprav a rekonstrukcí městských chodníků a silnic je pro letošek jasný
Foto: hradeckralove.org
Popisek: Pohled na historické náměstí v Hradci Králové

Z plánovaných oprav mají technické služby v seznamu vybrané úseky například v ulicích Na Okrouhlíku a Kydlinovská, na Masarykově náměstí, Tylově nábřeží a na dalších místech města. V některých úsecích vozovek dojde i k částečnému omezení provozu z důvodu technologie provádění.  Technické služby se už v tuto chvíli věnují opravám chodníku v ulici Bezručova, dále je čekají podobné práce v ulicích Kalendova, Šmeralova, Jungmannova, Foerstrova nebo například Prokopa Holého. „Tyto chodníky budou mít opravený povrch z betonových dlaždic rozměru 20 x 10 x 8 cm, menšího ale zároveň i tlustšího rozměru, než je současná betonová dlažba rozměru 30 x 30 cm, popřípadě litý asfalt. Výhodou menšího formátu je jeho lepší odolnost proti případnému poškození,“ prozrazuje. Tomáš Pospíšil. Seznam plánovaných prací se dotkne i ulic na Moravském a Slezském Předměstí, ve Věkoších, na Novém Hradci Králové a v Malšovicích. Mostní konstrukce se kromě periodických prohlídek rovněž dočkají oprav, konkrétně v ulici Vážní je plánována oprava říms. V těchto dnech se stavební úpravy týkají mostu na Eliščině nábřeží. „Drtivá většina oprav komunikací a chodníků musí být s ohledem na obrovské množství kilometrů včas plánována a koordinována se správci sítí. To je důležité proto, aby se opravená část komunikace nemusela zbytečně opět rozkopávat,“ vysvětluje Romana Lišková, náměstkyně primátora zodpovědná za majetek města a městské organizace.

Technické služby udržují chodníky i silnice po celý rok. V zimě jsou vozovky opravovány studenou balenou živičnou směsí, od jara do podzimu při provozu obaloven naopak teplou živičnou směsí. „Nezpevněné vozovky bez živičného krytu jsou také udržovány v průběhu celého roku úpravami terénních nerovností, dosypáním recyklátu a hutněny. Tato technologie je používaná vždy až do zahájení rekonstrukce jednotlivých ulic. Na chodnících během zimního období probíhají lokálnější opravy dlažby a mozaiky. Spárování mozaikových chodníků je pravidelnou činností,“ vysvětluje podrobněji práci „silničářů“ Tomáš Pospíšil z technických služeb. I letos mají technické služby v plánu kromě oprav živičných vozovek i divokých spár a trhlin, počítají také s obnovou větších úseků chodníků.

„Na pohled jednoduché opravy však mnohdy skrývají i technologicky a časově náročnější postupy. Oprava vozovek spočívá například v odfrézování živičných vrstev. Následně jsou položeny nové živičné vrstvy včetně spojovacího postřiku, v případě poruch podloží dochází i k pokládce geomříží pro zabránění přenášení trhlin do obrusné vrstvy vozovky. Zároveň jsou při pokládce nových povrchů měněny i uzávěry správců sítí, které jsou následně osazovány do nivelety vozovky. I při opravách chodníků dochází ke zlepšení parametrů,“ líčí Tomáš Pospíšil a dodává, že dochází i k výměnám obrubníků a v místech vjezdů k pokládce nájezdových obrub.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Hradeckralove.org

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

věk dožití ve zdraví

Sama zde píšete toto: ,, V roce 2017 byl obvyklý věk dožití ve zdraví u mužů 61 let a u žen 62 let.“ Jak ale tedy vysvětlíte, že vy prosazujete odchod do důchodu déle, a to třeba i o 5 a více let?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hustopeče: Protidrogová prevence jinak. Do města přijel Revolution train

13:37 Hustopeče: Protidrogová prevence jinak. Do města přijel Revolution train

Od roku 2016 brázdí koleje v Česku, Slovensku a Německu 165 metrů dlouhý obrněný kolos, který ve čtv…