Systém navíc umožní preferovat linky městské hromadné dopravy nebo bezpečný průjezd složek IZS. Výstavba a instalace jednotlivých modulů organizace městské dopravy 21. století by v Hradci Králové měla začít v roce 2020. Celkové náklady se předpokládají ve výši 305 milionů korun včetně DPH. Město na tuto investici chce využít dotaci v rámci ITI hradecko-pardubické aglomerace, která by mohla být až 212 milionů korun.
„Plynulá doprava je zároveň bezpečná a ekologická. V dnešní hustotě dopravy, jejíž intenzita se během dne několikrát mění, se město neobejde bez sofistikovaného systému řízení provozu,“ vysvětluje náměstek primátora Jindřich Vedlich, odpovědný za rozvoj a investice ve městě. Inteligentní dopravní systém (IDS) je v současnosti standardním nástrojem pro organizaci dopravy v celé řadě měst Evropy včetně Prahy, Brna nebo Ostravy. „Řidiči a veřejnost jednotlivé prvky systému zaznamenají minimálně. V podstatě jde o na první pohled běžné semafory, které ale budou propojené přes celou řadou senzorů, kamer a čidel s centrálním dispečinkem. Hlavním cílem projektu je zvýšení bezpečnosti a spolehlivosti dopravy ve městě, což v konečném důsledku sníží jízdní dobu a negativní vliv na životní prostředí,“ doplňuje Vedlich.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV