Stavba prodloužené trati bude pro život města obtížná. Aby město zatížilo jeho chod co nejméně, zkoordinovalo se správci inženýrských sítí jejich opravy a stavby nových. „Stavební ruch se razantně dotkne ulic Budovatelů mezi poliklinikou a Nisou, ulic Poštovní i Soukenné a náměstí Anenského a Dolního. A protože záleží na tom, jak budou uvedené lokality po stavbě vypadat, vyvolali jsme před Vánoci diskuzi s podnikateli i občany, jichž se stavba dotkne a výstupy z ní jsme vtělili do zadání architektonických řešení na prostor Dolního náměstí, Poštovní ulici a okolí a Anenského náměstí,“ vysvětluje náměstek pro rozvoj města Jakub Chuchlík.
Všechny návrhy na podobu daných území jsou v současné době vystavené v parteru radnice. K vidění jsou v běžných provozních hodinách informačního centra, a to až do konce dubna. „Nyní probíhají debaty s autory vítězných návrhů a zapracovávají se připomínky občanů, města a dotčených orgánů,“ říká Chuchlík a slibuje, že o vývoji návrhů bude zastupitele i veřejnost informovat.
Vedení trati se prověřovalo v roce 2015
Nejvhodnější trasa prodloužené tramvajové trati se prověřovala v roce 2015. V březnu 2016 zastupitelé zvolili jako nejvhodnější variantu vedení tramvajové trati Soukennou ulicí přes Dolní náměstí na budoucí dopravní terminál ohraničený ulicemi Kamenná, Lipanská a 5. května. „Tato trasa zůstala s ohledem na neřešitelné majetkoprávní vztahy jako jediná možná,“ vysvětluje vedoucí odboru územního a hospodářského rozvoje Otakar Kypta.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV