„Vpouštěli jsme občany do úřadu jednotlivě kvůli omezené kapacitě čekáren. Vše probíhalo v klidu a lidé byli perfektní,“ pochvaluje si vedoucí odboru správního Petr Karlovský. Veřejnost stála poklidně ve frontě před úřadem a dodržovala dvoumetrové vzdálenosti. „V drtivé většině byli velmi disciplinovaní a dokonce nám říkali, že to máme výborně zorganizované,“ doplňuje Karlovský, který připouští, že se vždy najde nějaký nespokojenec.
Ve stanovených úředních hodinách, platných po dobu nouzového stavu, je na odbor správní vpouštěno maximálně pět osob na jedno poschodí. „K tomuto opatření jsme museli přistoupit, protože klienti využívali oficiální úřední hodiny v maximální míře bez ohledu na akutní naléhavost vyřízení svých záležitostí,“ vysvětluje vedoucí odboru správního. Kromě úředních hodin je možné si v nezbytně nutných záležitostech sjednat schůzku mimo úřední hodiny, pokud však není osobní jednání opravdu nutné, pak je možné některé záležitosti vyřídit elektronicky.
Jestliže skončila platnost občanského průkazu v době nouzového stavu, je automaticky prodloužená do jeho konce. Řidičské průkazy, jimž končí platnost v těchto dnech, ji mají prodlouženou do konce března příštího roku.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV