Počet cestujících přímo z Jičína není vysoký, i když ho nelze označit ani za zanedbatelný, a cestující z Jičína mají k dispozici alternativní železniční spojení, které z vlakového nádraží odjíždí ve 4:17, případně i autobusové spoje ve 4:15 nebo 4:35. Z vyjádření Krajského úřadu Královéhradeckého kraje je navíc jasné, že subvencování ztrátových linek obecními úřady není vhodné systémové řešení.
Na druhou stranu však linka 630028 představuje velmi důležitý spoj do Prahy pro obce v okolí Jičína. Aby se udržela, je třeba, aby všechny obce, kde autobus staví, uhradily část ztráty, a pokud by některé z nich toto odmítly, spojení by bylo zjevně bylo zrušeno.
Protože by některé obce ztratily jediné časně ranní spojení hromadné dopravy s hlavním městem, rada se rozhodla příspěvek na provoz linky schválit. Výše uvedené alternativy pro Jičínské navíc mají zásadní nevýhodu – nejsou přímé a vyžadují přestup.
V letošním roce město Jičín na linku 630028 přispělo částkou 33 860 korun.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV