Místo Turistického informačního centra, jehož provoz je v dnešní době nadbytečný, město Jihlava zřídilo callcentrum, které na dálku spojuje dobrovolníky s lidmi, kteří potřebují pomoct. V uzavřené místnosti se dvěma telefony sedí dva pracovníci a spojují lidi, kteří bydlí blízko u sebe, aby se co nejvíce eliminovala pravděpodobnost ohrožení nákazou. Dobrovolníků se přihlásilo již 30 a těch, kteří pomoc potřebují je zatím jenom pět.
„Máme mapu, ve které vidíme dobrovolníky i lidi, kteří potřebují pomoc. Podle požadavku vždy vybereme dobrovolníka, který bydlí nejblíže a ten dostane přesný pokyn k úkolu a místo jeho splnění, tedy adresu potřebného,“ uvedla jedna z pracovnic dobrovolnického call centra.
Vše přitom spadá pod dobrovolnický zákon, v rámci kterého má město podepsanou smlouvu s Oblastní charitou Jihlava a poté uzavírá ještě krátkodobé dobrovolnické smlouvy s lidmi, kteří pomoc nabízejí. Spojení dvou lidí tedy předchází cesta na magistrát pro průkaz a podepsat smlouvu. Dobrovolníci musí být starší 18 let.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
koronavirus
Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.
Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.
autor: PV