Karlovy Vary: Dopravní podnik pořídil tři nové busy

28.04.2021 21:49

Tři nové nízkopodlažní autobusy s pohonem na stlačený zemní plyn rozšířily flotilu Dopravního podniku Karlovy Vary. Vozy Iveco Crossway LE CNG, což jsou klasické linkové autobusy se dvěma dveřmi. Nasazeny budou především na meziměstské linky, prioritně na trase Karlovy Vary – Ostrov – Jáchymov.

Karlovy Vary: Dopravní podnik pořídil tři nové busy
Foto: Hana Čechová
Popisek: Karlovy Vary, pohled na město z výšky

DPKV disponuje celkem 98 vozy pro zajištění městské hromadné dopravy v Karlových Varech a Ostrově, dále provozuje meziměstskou, dálkovou a zájezdovou dopravu.

Anketa

Nosíte venku roušku nebo respirátor?

16%
47%
hlasovalo: 18073 lidí

Provoz karlovarské a ostrovské MHD je ve 100 % zajištěn nízkopodlažními autobusy. Veškerý vozový park je z více než 52 % tvořen vozy s nízkoemisním ekologickým pohonem, tj. na stlačený zemní plyn.

„Jsem rád, že se daří dopravnímu podniku úspěšně pokračovat v modernizaci vozového parku i v roce 2021. DPVK získal pro letošní rok dotaci ve výši 16,7 mil Kč na obnovu vozového parku, ke které přidal z vlastních zdrojů 2,9 mil Kč,“ říká Tomáš Trtek, náměstek primátorky města Karlovy Vary, do jehož gesce DPKV spadá.

Jiří Vaněček, předseda představenstva Dopravního podniku Karlovy Vary dodává: „MHD v Karlových Varech zajišťujeme z cca 70 % nízkoemisními nízkopodlažními autobusy, na pohon CNG. Těší mě, že v tomto trendu pokračujeme i v meziměstské dopravě a zvyšujeme tak našim cestujícím kvalitu a pohodlí“.

„Nové vozy mají pro cestující mnoho příjemných technických řešení pro pohodlné cestování. Základem je komfort při nastupování, nejen díky nízkopodlažnímu vstupu, ale i s dalším snížením nástupní plochy v zastávce. Uvnitř vozu mohou cestující ocenit klimatizaci, wifi, USB dobíječky nebo obrazovku s grafikou zastávek“, uvádí Lukáš Siřínek, místopředseda představenstva pověřený řízením společnosti. Vozidla jsou rovněž vybavena kamerovým systémem a automatickým počítáním cestujících.

DPKV plánuje i v dalších letech pokračovat s obměnou vozového parku s využitím dotačních prostředků z Evropské unie a ze státního rozpočtu.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Liberec: Zastupitelstvo schválilo znovuobnovení lanové dráhy na Ještěd

13:05 Liberec: Zastupitelstvo schválilo znovuobnovení lanové dráhy na Ještěd

Zastupitelstvo města Liberec schválilo záměr znovuobnovení lanové dráhy na Ještěd ve variantě: jedna…