Karviná: Stavba obchvatu je za dveřmi, stroje začnou pracovat hned po předání staveniště

24.04.2020 19:33

Jihozápadní obchvat Karviné, který má ulevit dopravě v centru města i životnímu prostředí, má konečně po mnoha letech zelenou. Stavba bude dokončena v roce 2023, kdy realizace tříkilometrového úsek bude rozdělena do několika na sebe navazujících fází.

Karviná: Stavba obchvatu je za dveřmi, stroje začnou pracovat hned po předání staveniště
Foto: archív autora
Popisek: Karviná

„Jsem za to samozřejmě rád, dočkali jsme se po třiceti letech. Musíme se však připravit na to, že to bude velká stavba, na které se bude podílet spousta aut, ale ve finále to odlehčí dopravě v rámci trasy přes město,“ řekl primátor Karviné Jan Wolf (ČSSD).

Celková délka nově budovaného úseku je 2 975 metrů. „Máme zde připraveno celkem třicet stavebních objektů včetně 207 metrů dlouhého mostu a jednoho podchodu pro pěší,“ řekl Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR. Přípravné práce na části obchvatu pro plánovanou deponii násypového materiálu začaly už nyní, samotná stavba bude zahájena v nejbližších dnech. „Začneme odhumusováním ploch v celém úseku stavby a prováděním sanační vrstvy, která bude sloužit pro následné provádění geodrénů. Pak nás čeká zakládání ocelobetonového mostu přes řeku Olši, přeložka vodního příkopu, přeložky plynu a vedení vysokého napětí,“ řekla Petra Havrlantová, zastupující mluvčí společnosti Skanska.

Anketa

Přispěla parlamentní opozice pozitivně k řešení koronavirové krize v ČR?

3%
97%
hlasovalo: 30621 lidí

Stavba je vzhledem ke své složitosti rozdělena do mnoha fází, které na sebe navazují tak, aby práce probíhaly kontinuálně. „Co se týká mostu přes řeku Olši, samotná výstavba objektu začne letos na podzim. Několik předchozích měsíců budeme pracovat na přípravě lokality, především na konsolidačních násypech,“ dodala mluvčí. Protihlukové stěny budou podle projektu dvě o celkové délce 988 metrů. „První protihluková stěna bude chránit zahrádkářskou kolonii od napojení Stonavy po most přes Olši. Druhá bude od násypu přes nádrž po napojení z ulice Nádražní směrem k centru města,“ upřesnil Rýdl.

Řidiči prozatím nemusí počítat s žádným dopravním omezením. „Dopravní omezení budou aktuální až ve fázi, kdy se nově budovaná trasa začne napojovat na stávající komunikace, tedy v roce 2021 a 2022. Řidiči se však nemusejí obávat žádné uzavírky, provoz bude řešen kyvadlově nebo budou zavedena pouze částečná omezení,“ řekla Havrlantová. Provoz na cyklostezce bude zachován s mírným omezením souvisejícím s bezpečností cyklistů. „Co se týká Karvinského moře, budeme nyní ve spolupráci s ŘSD a městem Karviná intenzivně hledat způsob, jak by byl v průběhu výstavby přístup pro pěší zachován a co nejméně omezen,“ dodala mluvčí společnosti Skanska. „Podle vypracovaného aktualizovaného záměru projektu lze usoudit, že tato část komunikace bude velmi silně vytížena, předpokládáme až 9 000 vozidel za den,“ uzavřel mluvčí ŘSD ČR.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Kateřina Konečná byl položen dotaz

Populismus?

Dobrý den, proč s návrhem na snížení platu přicházíte až teď před volbami? A jestli vám přijde vysoký, což nerozporuji, zajímalo by mě, co s tak vysokým platem děláte vy? Dáváte třeba část na dobročinné účely, jako to třeba dělal prezident Zeman? A ještě jedna věc, není plýtvání penězi celý chod EU,...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vsetín: Připomeneme se osvobození města. Radnice získá do správy pomník válečných obětí

10:28 Vsetín: Připomeneme se osvobození města. Radnice získá do správy pomník válečných obětí

Pátek 3. května bude ve Vsetíně plných slavnostních událostí. Kromě otevření nového vlakového nádraž…