V letošním roce je nutné provést náhradu výměnových dílů na odbočné výhybce směrem do vozovny od centra města. Kolejová konstrukce na křižovatce Rybníček pochází z roku 1995 a její stáří je tedy 18 let. Doposud byla prováděna pouze pravidelná obnova kolejových křížů navařováním pro prodloužení životnosti a seřizování táhel výhybkového mechanismu v důsledku opotřebením provozem. V současné době je nutné přikročit k postupné výměně některých částí, u nichž je vlivem každodenního provozu a chemickým ošetřováním komunikací v zimním období, již maximálně možné opotřebení, které je povoleno příslušnými technickými normami. Podle slov ředitele DPMLJ Luboše Wejnara právě povolené maximální tolerance, které nelze překročit z důvodu zajištění bezpečného provozu na tramvajové trati, vyžadují tyto práce provést ještě před nadcházejícím zimním období.
V rámci úspory finančních prostředků dopravního podniku je počítáno pouze s novými výměnovými díly a s výměnou zemního výhybkového systému. Ostatní části výhybky – křížení kolejnic a elektrická ovládací skříň zůstanou původní. Dojde k navaření tohoto křížení a případné výměně 2 ks stykačů. Původní zůstane systém blokování výměn, proti přestavení výhybky pod projíždějícím vozidlem, staršího typu pomocí trolejových kontaktů.
Jedná se tedy pouze o náhradu části výhybky originálními náhradními díly. Dodavatelem systému a součástí je Pražská strojírna,a.s.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: liberec.cz