Ten má zásadně proměnit provoz tamní centrální železniční stanice a významně zrychlit vlakové spojení mezi krajským městem a Prahou. Porota a tým 27 přizvaných odborníků má z celkového počtu předložených prací zhodnotit a vybrat 4 až 5 návrhů, které postoupí do druhého, závěrečného kola. To potrvá od letošního října do března 2026.
Předmětem soutěže bylo zpracování návrhu urbanistického, architektonického a dopravního řešení terminálu Liberec (přestupní uzel dálkové, regionální městské autobusové a vlakové dopravy), rekonstrukce stávající budovy vlakového nádraží, dále návrhu parkovacího domu a související dopravní a technické infrastruktury v rozsahu řešeného území. Prověřit měla také možnost stavby bytového domu nad parkovacím domem, rekonstrukci budovy Skloexport na administrativní centrum pro výkon státní správy a samosprávy a objemový návrh dostavby okolních bloků.
„Všechny předložené návrhy důkladně posoudíme. Ty, které na základě hodnocení vybereme, postoupí do finále. Porotci i tým přizvaných odborníků zároveň může požádat jednotlivé zpracovatele o doplnění případných připomínek. Následně pak bude druhé kolo, z něhož vzejde vítěz,“ říká náměstek primátora pro veřejný prostor, architekturu a dopravní stavby Jiří Janďourek.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV



