Obálku s vyplněnou I.C.E. kartou (v překladu slovo „In Case of Emergency“, tedy „v mimořádném případě nebo případě nouze“) senioři umístí na vnitřní stranu dveří od bytu nebo na lednici. „Informace uvedené v „Seniorské obálce“ mohou ušetřit záchranářům čas, když jde o život pacienta,“ uvedla Renáta Jurková, vedoucí Odboru sociálních věcí a zdravotnictví Městského úřadu v Litoměřicích.
Jak mohou obálku senioři získat? Kompletní sadu „Seniorské obálky“ lze od 1. února vyzvednout v bezbariérové kanceláři MěÚ Litoměřice se vstupem přímo z Mírového náměstí. Kancelář bude označena symbolem „Seniorské obálky“. Sociální pracovnice pro seniory a zdravotně handicapované občany zároveň poradí s vyplněním I.C.E. karty. Sadu obdrží samostatně žijící senioři, páry nebo rodinný příslušník po předložení průkazu totožnosti žadatele. V případě, že průkaz nebude předložen, rodinný příslušník může nahlásit jméno a adresu seniora, na kterou mu sociální pracovník obálku přinese. Tento postup je nastaven z důvodu zajištění ochrany a bezpečnosti seniorů. „Služba postrádá význam pro klienty domovů pro seniory, protože personál zařízení má potřebné informace k dispozici,“ dodává Renáta Jurková.
Záštitu nad službou "Seniorská obálka", která spadá do projektu „Implementace politiky stárnutí na krajskou úroveň“, převzal hejtman Ústeckého kraje Oldřich Bubeníček a senátor a starosta Litoměřic Ladislav Chlupáč.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV