Městský úřad Otrokovice zvyšuje kvalitu služeb

30.12.2013 7:28

Zapojení do Benchmarkingové iniciativy, systém managementu kvality, zjišťování spokojenosti občanů se službami i profesionální přístup kvalifikovaných úředníků, to jsou realizované aktivity Městského úřadu Otrokovice, jejichž dlouhodobým cílem je zvyšování kvality služeb.

Městský úřad Otrokovice zvyšuje kvalitu služeb
Foto: panoramio.com
Popisek: Otrokovice

Již od roku 2005 je Městský úřad Otrokovice zapojen do Benchmarkingové iniciativy, díky které má možnost srovnání s ostatními obdobně velkými úřady za účelem zlepšování vlastní efektivity. „Konkrétně se například porovnává počet a délka správních řízení, náklady na výkon jednotlivých agend, náklady na provoz úřadu, množství finančních prostředků, které město vydává na kulturu, sport, vzdělání a sociální služby. Další aktivitou zaměřenou na zkvalitnění služeb na našem úřadě je systém managementu kvality. Funguje již od roku 2010 a z jeho hmatatelných výsledků můžeme jmenovat například sjednocení a nastavení interní dokumentace, tedy různých směrnic, pokynů a metodik. Dalším důvodem jeho zavedení bylo také popsání procesů probíhajících na úřadě tak, aby je bylo možné sjednotit a také jednotně řídit,“ uvedla tajemnice Městského úřadu Otrokovice Radana Zenáhlíková s tím, že nad dodržováním systému nastavených parametrů dohlíží Rada kvality, jejíž je členem spolu se starostou města a dalšími čtyřmi zaměstnanci Městského úřadu Otrokovice.

Z pohledu rozvoje profesionality usiluje otrokovický úřad o zajištění výkonu veřejné správy prostřednictvím kompetentních, vzdělaných a osobnostně vyzrálých úředníků se vstřícným přístupem ke klientům a snahou poskytnout optimální řešení. „V roce 2013 začala příprava hodnocení zaměstnanců, kdy podle harmonogramu by k prvnímu pilotnímu hodnocení mělo dojít do konce února 2014. Klademe velký důraz na vzdělávání zaměstnanců a rozvíjíme možnosti vzdělávání pro úředníky za účelem dalšího profesního růstu. Ve vztahu k zaměstnancům se také snažíme vytvářet perspektivu dlouhodobého pracovního poměru a zajišťovat důstojné a příjemné pracovní prostředí,“ pokračovala tajemnice.

V rámci naplnění efektivity je snahou Městského úřadu Otrokovice co nejvíce šetřit čas klientů i úředníků prostřednictvím rychlého vyřizování žádostí a dotazů, hospodárného nakládání s majetkem města s důrazem na efektivní využívání všech zdrojů, zejména v oblasti úspor energií. „Cílem nás všech je zajistit výkon veřejné správy v souladu s právními a vnitřními předpisy, bez zbytečných průtahů tak, aby občan nebyl zbytečně zatěžován při vyřizování svých záležitostí. Abychom zjistili, zda jsou všechny realizované aktivity v rámci nastaveného systému efektivní a účelné, hodláme vše ověřit šetřením zákaznické orientace metodou mystery klient, které provede externí společnost. V praxi to znamená, že prostřednictvím mailů, telefonů a návštěv najatých, na úřadu nezávislých lidí, se lze dozvědět, jakým způsobem je v dané instituci s klientem zacházeno. Od výsledků tohoto šetření se pak budou odvíjet další kroky zaměřené na komunikaci s klientem i nastavení cílů dalšího zkvalitnění poskytovaných služeb,“ uzavřela tajemnice Městského úřadu Otrokovice Radana Zenáhlíková.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: otrokovice.cz

Mgr. Ondřej Kolář byl položen dotaz

návrat Ukrajinců

Je podle vás fér někoho nutit jít válčit, když nechce, a lze takové lidi vůbec nějak motivovat? Jestli někdo před válkou utekl, myslíte, že je něco, co ho přiměje jít válčit? Vždyť není nic cennějšího, než život. A jelikož se válka pro Ukrajinu nevyvíjí vůbec dobře, není třeba řešit, co bude Ukrajin...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Tábor ošetřuje stromy na třídě 9. května pneumatickým rýčem

16:31 Tábor ošetřuje stromy na třídě 9. května pneumatickým rýčem

Na třídě 9. května provádějí zaměstnanci Technických služeb Tábor (TST) od 2. května 2024 ošetření k…