Jak uvedl náměstek primátora Jiří Bouška, města a obce by si měla vydefinovat konkrétní projekty, na které by měly peníze automobilky směřovat. Poté se na základě vydefinovaných pravidel rozhodne, které projekty získají podporu a budou realizovány.
"Na tuto schůzku navázalo další důležité jednání s radními Středočeského kraje. To vycházelo i ze setkání, které jsme zde měli s panem premiérem. Vysvětlili jsme, že zde žije ve skutečnosti mnohem více obyvatel, než je zde hlášeno k trvalému pobytu. A na těchto několika tisíci lidech navíc, o které se jako město musíme starat, přicházíme na daních o značné částky," řekl náměstek Bouška. Zároveň vyvrátil všeobecně rozšířenou představu, že Mladá Boleslav má díky sídlu automobilky Škoda Auto mimořádně zdroje příjmů z jejich daní. "Ono to tak úplně není. Škodovka zaplatí daně a ty se potom rozprostřou do celé republiky podle pravidel rozpočtového určení daní. Ta pravidla jsou obecně stejná pro nás jako třeba pro Hodonín. Nicméně ta zátěž způsobená působením automobilky v Mladé Boleslavi a okolí je enormní. To se právě snažíme na těchto jednáních řešit," řekl Bouška. Vyjádřil naději, že se podaří všechny přesvědčit o potřebě podpořit důležité projekty v Mladé Boleslavi a okolí a posunout tento region dále.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV