Mladá Boleslav: Jednání o rozvoji atraktivity regionu začínají

03.06.2018 6:33

Zástupci Škody Auto, Mladé Boleslavi i dalších okolních měst a obcí se setkali v tomto týdnu ve Škoda Muzeu, aby tak odstartovala jednání o způsobu a formách využití až 750 milionů korun, které Škoda Auto rozhodla během let 2018 až 2020 investovat do rozvoje atraktivity Mladé Boleslavi a okolního regionu.

Mladá Boleslav: Jednání o rozvoji atraktivity regionu začínají
Foto: cenapp.cz
Popisek: Mladá Boleslav

Jak uvedl náměstek primátora Jiří Bouška, města a obce by si měla vydefinovat konkrétní projekty, na které by měly peníze automobilky směřovat. Poté se na základě vydefinovaných pravidel rozhodne, které projekty získají podporu a budou realizovány.

"Na tuto schůzku navázalo další důležité jednání s radními Středočeského kraje. To vycházelo i ze setkání, které jsme zde měli s panem premiérem. Vysvětlili jsme, že zde žije ve skutečnosti mnohem více obyvatel, než je zde hlášeno k trvalému pobytu. A na těchto několika tisíci lidech navíc, o které se jako město musíme starat, přicházíme na daních o značné částky," řekl náměstek Bouška. Zároveň vyvrátil všeobecně rozšířenou představu, že Mladá Boleslav má díky sídlu automobilky Škoda Auto mimořádně zdroje příjmů z jejich daní. "Ono to tak úplně není. Škodovka zaplatí daně a ty se potom rozprostřou do celé republiky podle pravidel rozpočtového určení daní. Ta pravidla jsou obecně stejná pro nás jako třeba pro Hodonín. Nicméně ta zátěž způsobená působením automobilky v Mladé Boleslavi a okolí je enormní. To se právě snažíme na těchto jednáních řešit," řekl Bouška. Vyjádřil naději, že se podaří všechny přesvědčit o potřebě podpořit důležité projekty v Mladé Boleslavi a okolí a posunout tento region dále.

Již dnes je Mladá Boleslav přetížená

Mezi konkrétní témata, který zástupci města řešili na setkání se zástupci vlády, patří podle Boušky například potřeba zvýšit počet hasičů v Mladé Boleslavi. Zde je sice počet hasičů odpovídající městům s počtem obyvatel pod 50 tisíc lidí, ale ve skutečnosti se zde pohybuje lidí podstatně více a tomu by měl odpovídat i podstatně vyšší počet hasičů.

Škoda Auto plánuje přijmout do Mladé Boleslavi přes tři tisíce pracovníků. S tím souvisí i nutnost investovat do projektů v oblasti bydlení, dopravní infrastruktury, bezpečnosti, sociální oblasti, vzdělávání i například trávení volného času. Již dnes je Mladá Boleslav přetížená jak osobní, tak automobilovou dopravou a musí řešit mnoho problémů, které souvisí například s pobytem několika tisíc zahraničních dělníků ve městě. Řešení všech problémů a podpora příslušných projektů bude nyní předmětem dalších jednání nejen mezi zástupci automobilky, měst a obcí, ale i ve spolupráci s krajem a dotčenými ministerstvy a dalšími institucemi.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

Důchodová reforma

Tvrdíte, o důchodové reformě jednáte i s laickou veřejností. Jak? Kde? Jsem si ničeho takového nevšiml. A myslíte, že má smysl schvalovat něco, na čem se aspoň z větší části neshodnete s opozicí? K čemu reforma, kterou jiná vláda zase zruší, což už se stalo? Nebylo třeba chybou, že jste s opozicí ne...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Frýdek-Místek na cestách: Inspirace a zábava na jednom místě

11:17 Frýdek-Místek na cestách: Inspirace a zábava na jednom místě

Milovníci cestování, dobrodružství a objevování nových míst se mohou těšit na nezapomenutelný den, p…