V lednu Compag uklidil přes 150 kilometrů silnic, dvojnásobný počet kilometrů chodníků a spolu s úklidem schodišť, parkovišť a veřejných prostranství to přesahuje více jak milion metrů čtverečných ošetřené plochy ve městě i příměstských částech.
Společnost Compag ošetřovala komunikace a další plochy jak svou technikou, tak za pomoci techniky dalších boleslavských firem. Při každém spadu a při následných zásazích se tak na úklidu města podílely čtyři sypače, osm traktorů, dva nakladače, čtyři multikáry, osm čtyřkolek a sedm malotraktorů - tato malá technika je opatřena radlicemi, košťaty a posypovými vozíky. Následně po pluhování sněhu se vždy ještě v dalších dnech po spadu na ošetření ploch (zmrazků, zbytků sněhu a zledovatělých míst) podílela veškerá malá technika a více jak 60 manuálních pracovníků, především k posypu inertem. Nejsložitější situací je vždy ošetření parkovišť, vzhledem k množství zaparkovaných vozidel. Technika ošetřující parkoviště (traktory, nakladače a multikáry) se musí na tyto plochy průběžně vracet , aby dočistila uvolněná místa.
V první polovině ledna bylo na zmírnění následků zimy použito k ošetření komunikací, chodníků, schodišť a veřejných prostranství více jak 400 tun soli a 70 tun inertního posypu.
Zima také nadělala mnoho škod v podobě děr a výmolů na silnicích. Vysoké mrazy dosud znemožňovaly začít s opravami. Až dnes, kdy to denní teploty již umožňují, začínají první opravy vymletých děr studenou směsí. Podle předpovědi by měly denní teploty v příštím týdnu dále stoupat a mohly by tak ve větší míře začít i opravy za pomoci metody silkot, které nelze provádět při příliš mrazivém počasí. Po nahřátí asfaltového povrchu se opravované místo rozruší, přidá se chybějící materiál, vše se promísí a zhutní. Tím dojde k dokonalému propojení a opravené místo získá původní vlastnosti vozovky.
Jak náměstek Bouška uvedl, v každém případě bude odstraňování následků zimy na mladoboleslavských komunikacích náročnější než v minulé zimě a protáhne se do jarních měsíců.
autor: PV