Němčina se v Plzni představí netradičně

10.11.2014 7:34

Plzeň bude 13. listopadu patřit němčině, ale netradičně. Velvyslanectví Spolkové republiky Německo, Rakouské velvyslanectví, Goethe-Institut a další partneři populárně-vzdělávací kampaně „šprechtíme“ přivážejí do města alternativní hudebníky, kteří každého přesvědčí o atraktivitě německého jazyka.

Němčina se v Plzni představí netradičně
Foto: plzen.eu
Popisek: Plzeňská radnice

„V Plzni němčinu představíme ve spojení s hudbou,“ říká koordinátorka projektu Marta Kirchgeßner Holomková. „Na předškoláky čeká například vystoupení populární německé písničkářky Martiny Schwarz, která dětem vysvětlí němčinu ne slovy, ale harmonikou,“ dodává Holomková.

Vrcholem dne se však stane hiphopový koncert legendární mnichovské formace EINSHOCH6. Devítičlenná kapela přijíždí do Plzně na speciální žádost Goethe-Institutu a přiváží s sebou svůj charakteristický hiphoperský styl, který se ovšem inspiruje u vážné hudby. Mnichovští hiphopeři vystoupí už od 14 hodin v kulturním domě Jas, a i když je koncert primárně zamýšlen pro žáky a studenty, může si jej přijít poslechnout úplně každý, a to bez placení vstupného.

Plzeňský Den s němčinou nabídne i klasičtější vzdělávací aktivity. Kromě hudebních vystoupení je na programu setkání učitelů němčiny s odborníky na vzdělávání rozhlasové stanice Deutsche Welle nebo veřejná přednáška jazykovědce dr. Merkelbacha k tématu mnohojazyčnosti v Evropě a v Asii.

„Na webu www.sprechtime.cz je v souvislosti s projektem připraven on-line kvíz zaměřený přímo na Plzeň,“ vysvětluje manažerka sociálních sítí Goethe-Institutu Denisa Šelelyová. Správné zodpovězení pětice otázek, které se týkají německých či rakouských reálií a jejich vztahu k Plzni, může soutěžícím zajistit víkend pro dvě osoby ve Vídni nebo jeden ze zajímavých dárkových balíčků.

Jazyková kampaň „šprechtíme“ vychází z předpokladu, že znalosti cizího jazyka jsou v pracovním světě klíčem k úspěchu. Dorozumět se se sousedy je přitom obzvláště důležité. Němčina, jež je mateřštinou téměř 90 milionů lidí v Evropské unii, tedy dvaceti procent všech občanů EU, se stává nejčastěji používaným mateřským jazykem v rámci Evropské unie. Cílem kampaně je popularizovat německý jazyk v České republice, podporovat jeho výuku na školách, informovat o možnostech, které znalost němčiny různým cílovým skupinám nabízí.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: plzen.eu

Ing. Vojtěch Munzar byl položen dotaz

Zisk

Tvrdíte, že na zisku není nic špatného. Neprotiřečíte si? Protože byla to vaše vláda, která zavedla daň z mimořádných zisků. Naopak jsem si nevšiml, že byste nějak zásadně odstranili všudypřítomnou byrokracii, což jste před volbami slibovali. A další dotaz. Existuje podle vás nějaká hranice, kdy je ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ostrava: Město hledá zhotovitele expozice tučňáků

22:09 Ostrava: Město hledá zhotovitele expozice tučňáků

Zhotovitele netypické, zato velmi atraktivní stavby hledá město Ostrava. Zoologická zahrada a botani…