Manuál označování provozoven a reklamy je pak prvním příspěvkem této koncepce. Pomůže městu ke kultivaci veřejného prostoru a v řešení problematiky tzv. vizuálního (reklamního) smogu. Cílem a posláním koncepce Atraktivní Nový Jičín je ukázat všem aktérům, jak vhodně kultivovat veřejný prostor – společně, efektivně a účinně.
“Podobně jako v jiných městech i my si v Novém Jičíně uvědomujeme, že to, jak vnímáme městské prostředí, je pro kvalitu života ve městech důležité. Vedle čistých chodníků, upravené zeleně, nebo funkčního a reprezentativního mobiliáře, je důležitý také způsob, jakým jsou v městském prostředí označovány provozovny, podoba reklam i množství a stav reklamních nosičů ve veřejném prostoru,” vysvětluje Martin Materna, architekt města Nový Jičín.
Z toho důvodu se širší tým odborníků pod vedením architekta města věnoval vizuálnímu smogu a otázce značení provozoven a reklamy na území Nového Jičína. V průběhu roku 2022 probíhalo hned několik akcí, které seznamovaly širokou veřejnost s touto problematikou. Radnice současně mohla získat cennou zpětnou vazbu. Tématu jsme se v Novém Jičíně věnovali od ankety “Která místa v Novém Jičíně nás nejvíce trápí?”, přes komentovanou prohlídku nazvanou “Umění prodat vs. vizuální smog” či workshop “Praktické tipy při aranžování výloh” až po finální výstup v podobě Manuálu označování provozoven a reklamy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV