Nový jízdní řád, který začne platit 29. srpna 2015, počítá zejména s lepším rozložením spojů ve společných úsecích. Do zrodu nového grafikonu mohli díky dopravnímu podniku promlouvat od první poloviny července i samotní cestující. Řadu podnětů se tak podařilo do jízdního řádu zapracovat.
Změny v jízdním řádu začal dopravní podnik připravovat už na počátku letošního roku. „Jedním z podnětů pro stanovení začátku platnosti nového jízdního řádu byla i plánovaná přestavba křižovatky Koruna. Nový jízdní řád měl původně kopírovat termín zahájení rekonstrukce křižovatky. Start přestavby však vyšel na začátek prázdnin, kdy platí omezení v provozu MHD, a tedy k zásadní změně jízdního řádu není vhodná doba. Proto je termín spuštění nového grafikonu stanoven na začátek školního roku, konkrétně na sobotu 29. srpna,“ vysvětluje vedoucí marketingu dopravního podniku František Meduna. Zásadní změnou v novém jízdním řádu je lepší rozložení spojů ve společných úsecích.
Kromě zohlednění velkých dopravních omezení zjišťoval dopravní podnik s půlročním předstihem prostřednictvím komisí místních samospráv i potřeby jednotlivých městských částí. „Při zařazování změn jsme zapracovávali také připomínky dopravně připojených obcí. V úvahu byly brány i nejdůležitější a nejčastější připomínky a náměty získané osobně, písemně či elektronicky přímo od cestujících či z různých zdrojů včetně sociálních sítí od poslední větší změny jízdního řádu 1. února 2014. Další poznatky přinášeli přímo z provozu i řidiči MHD a kvalitním zdrojem pro tvorbu jízdního řádu jsou také výsledky anket a průzkumů, jak tradičních ročních Spokojenost se službami MHD, tak čistě dopravních, které si dopravní podnik zajišťuje sám,“ sděluje František Meduna.
Pro zjištění odezvy veřejnosti zveřejnil dopravní podnik připravovaný budoucí jízdní řád v elektronické podobě na stránkách www.dpmhk.cz. Údaje nového jízdního řádu si mohli zájemci zjistit po vložení konkrétního data po 29. srpnu 2015. O možnosti ovlivnit konečnou podobu JŘ se veřejnost dozvídala z denního tisku či aktuality na webových stránkách dopravního podniku.
„Zásadní podněty a připomínky, které jsme nyní získali, jak opět přímo od občanů, tak třeba i díky diskusím na sociálních sítích, jsme například hodnotili i z toho pohledu, zda nejde pouze o zájem individuální, ale o zájem veřejný, tedy sloužící širší skupině cestujících. Takové připomínky jsme akceptovali a v konečné verzi nového jízdního řádu jsou zapracovány,“ dokumentuje František Meduna. Samozřejmě zde při konečném rozhodování svoji neopomenutelnou úlohu hraje ekonomika a technické možnosti dopravního podniku.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV