„Jak se ukázalo, tak Nymburáci přívoz skutečně využívají a my jsme se rozhodli toto přání splnit a přívoz v Nymburce udržet. I přes nejednotnost právních výkladů, jak dále postupovat, se nakonec podařilo nalézt možné řešení tak, aby mohl být přívoz zachován. Věřím, že Nymburáci to uvítají, neboť dle provedené ankety se stále jedná o nejsnazší a nejkomfortnější způsob překonání řeky při cestě do školy, do práce i za kulturou a většina občanů si ho přeje zachovat,“ vysvětlil starosta města Ing. Tomáš Mach, Ph.D.
Předchozí vedení města nepočítalo s dalším fungováním přívozu a zadalo veřejnou zakázku pouze do 30. dubna 2019, čímž zkomplikovalo zachování této služby do doby ukončení výstavby nové lávky.
Přívoz je nyní provozován na základě smluvního ujednání uzavřeného v rámci veřejné zakázky malého rozsahu. Případné uzavření další podobné smlouvy v tomto režimu by mohlo být považováno za účelové a nedovolené rozdělení veřejné zakázky (vzhledem k úzké časové a věcné souvislosti by se všechny smlouvy tykající se přívozu posuzovaly jako jedna zakázka).
Vedení města je tedy nuceno přistoupit k zadání veřejné zakázky podle zákona o veřejných zakázkách. Odbor správy městského majetku připravil výzvu pro nadlimitní otevřené řízení. Výsledkem řízení je výběr provozovatele přívozu, který bude tuto službu zajišťovat od 1. května 2019. Majitel lodi Blanice, současný provozovatel přívozu, vyjádřil zájem se výběrového řízení účastnit. Zájmem města je, aby vše proběhlo plynule tak, aby občané nezaznamenali žádnou změnu.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV