První úsek o délce asi 200 metrů bude začínat před ZŠ Havlíčkova a končit u okružní křižovatky Havlíčkova - Okružní, za níž naváže druhý úsek o délce asi 150 metrů vedoucí k okružní křižovatce Havlíčkova - Pražská.
Na této ulici se především v odpolední dopravní špičce tvoří dlouhé kolony vozidel, ve kterých uvíznou i vozidla hromadné dopravy, zatímco souběžné jízdní pruhy jsou zpravidla volné. Vyhrazením jednoho jízdního pruhu pro trolejbusy a autobusy tedy dojde k minimálnímu omezení ostatních vozidel. Dalšími úseky, kde by v budoucnu mohly vzniknout vyhrazené jízdní pruhy, jsou ulice Hradební, v první etapě Brněnský most, ve druhé etapě úsek okolo obchodního centra City park, a ulice Pražská.
Za zřizováním BUS pruhů je snaha radnice upřednostňovat hromadnou dopravu před dopravou individuální. Pod pojmem preference MHD se skrývá soubor opatření pro rychlejší a plynulejší pohyb vozidel MHD. Cílem je zajistit plynulý průjezd vozidel hromadné dopravy přes křižovatky a dopravně zatížené mezikřižovatkové úseky.
Pro trolejbusy a autobusy jsou na pozemních komunikacích ve městech zřizovány vyhrazené jízdní pruhy, tzv. BUS pruhy, které jsou vyznačeny svislými dopravními značkami.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV