Ve spolupráci s orgány památkové péče sestavili pracovníci odboru strategie a řízení přehledný návod, jak postupovat při plánování změny vzhledu nemovitosti. Od příštího roku by mohly majitelům či nájemcům provozoven pomoci také dotace právě na pořízení nového návrhu i následnou instalaci.
Cílem nové metodiky s názvem „Označování provozoven a reklama v městské památkové rezervaci Olomouc a jejím ochranném pásmu – metodika pro kvalitní praxi“ je zejména kultivovat veřejný prostor a snížit hladinu vizuálního smogu. „Olomouc je krásné historické město a jeho centrum si určitě nezaslouží být hyzděno nevkusnou a často i ilegální reklamou. Chceme proto tímto novým návodem informovat veřejnost, provozovatele a vlastníky objektů, jak vhodně řešit označení provozoven či umísťovat reklamní a informační zařízení,“ vysvětluje primátor Mirek Žbánek s tím, že nový dokument slouží pro zájemce jako informační zdroj, nikoli jako nařízení. „Jedná se o doporučující, návodný dokument, ve kterém shrnujeme zásady vedoucí ke kvalitní praxi. Vychází z aktuálních zkušeností z Olomouce i dalších měst.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
autor: PV
Veřejná doprava
Dobrý den, když tak myslíte na ekologii, proč v Praze není hromadná doprava pro všechny zdarma?
Další články z rubriky

7:33 Žatec: Město uvolnilo peníze na zajištění střechy sladovny Dreherova pivovaru
Schválením rozpočtového opatření ve výši 15 milionů korun rozhodli žatečtí zastupitelé o financování…
- 20:36 Karlovy Vary: Primátorka města přijala norského Chargé d´affaires
- 16:26 Plzeň: Festival Summer Circus oživí město
- 11:28 Děčín: Nejen nové toalety zvyšují komfort cyklistů
- 7:13 Turnov: Město nabízí pronájem prostor pro ordinaci
- 22:31 Hradec Králové: Stavbaři přes léto zamíří na hradecká sportoviště