Bjorn Moholdt z Norska si právě vyfotil svůj předkrm, u nějž ho zaujala „česká“ úprava a obloha. „Ne, nebudu to hned dávat na sociální sítě, to má ve zvyku on,“ ukáže na Švéda Erika Augustina Palma a všichni u stolu se rozesmějí. Ti dva společně s Dánem Poul Hustedem tráví v Česku advent. Jejich fotky a články vyjdou v jejich zemích až v září 2019 a svým krajanům jednoznačně doporučí Olomouc.
Erik ukazuje svůj profil na Instagramu se snímky z míst, která všichni v Olomouci důvěrně známe. „Je to tady asi nejlepší,“ připouští. Olomoučané u stolu se zatetelí. „Není tady tak příšerně hodně lidí jako v Praze,“ hodnotí. I Bjorn si Olomouc pochvaluje. „Je to tady všechno takové ucelené, na jednom místě. A rozkošné,“ doplnil za Norsko. Poul zase chválí kvalitu punčů i jejich nízkou cenu. Prostě Olomouc si je získala. Jen ten sníh… Ale za rok třeba bude.
Kromě těchto tří pánů přijelo letos do Olomouce dalších 119 novinářů, bloggerů či infuencerů na základě pozvání oddělení cestovního ruchu olomouckého magistrátu. Byli z Japonska, Brazílie či Mexika, stejně jako z nejbližších sousedních zemí. Ti ale nebyli zaměřeni pouze na předvánoční období.
„Kromě novinářů k nám samozřejmě jezdí i touroperátoři a lidé z cestovních kanceláří. Vyloženě na vánoční trhy cílilo například rakouské Hofer Reisen a právě z Rakouska přijíždí do Olomouce během adventu nejvíce turistů organizovaně, tedy s cestovními kancelářemi,“ uvedla Karin Vykydalová z odboru cestovního ruchu olomoucké radnice.
Mediaplán tohoto odboru počítal s inzercí a venkovní reklamou pro období adventu v hodnotě sta tisíc korun. Citylighty s olomouckými vánočními trhy byly k vidění v Ostravě, Brně nebo Hradci Králové, letáky v Praze i v okolních zemích a rozhlasová reklama po celé republice.
Na olomouckých vánočních trzích bylo letos 132 stánků. Jen do Informačního centra v podloubí radnice za tu dobu zavítalo 30 tisíc lidí a olomoucké hotely byly v prosinci vyprodány.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV