„Je to služba, která si ve městě našla své místo a lidé o ni mají zájem. Nechceme a vlastně ani nemůžeme soukromým provozovatelům sdílených kol a koloběžek v jejich podnikání bránit. Společně s nimi ale musíme vystavět tomuto typu městské mobility pozitivní image. Bude to delší cesta a čeká nás dost práce, protože si uvědomujeme, že je co zlepšovat,“ objasňuje náměstek primátora pro oblast Smart City Matouš Pelikán.
Během loňské sezóny bylo možné v ulicích Olomouce napočítat více než 400 sdílených kol a 250 elektrokoloběžek. A letos provozovatelé počítají s dalším nárůstem. Kromě toho, že pravděpodobně přibude nový provozovatel, ti stávající plánují své kapacity ještě navyšovat a rozšířit své služby do dalších městských částí. Navzdory koronavirové pandemii si totiž Olomoučané ke sdíleným kolům a koloběžkám našli cestu a jen loni uskutečnili více než 250 000 jízd.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV