„Je to služba, která si ve městě našla své místo a lidé o ni mají zájem. Nechceme a vlastně ani nemůžeme soukromým provozovatelům sdílených kol a koloběžek v jejich podnikání bránit. Společně s nimi ale musíme vystavět tomuto typu městské mobility pozitivní image. Bude to delší cesta a čeká nás dost práce, protože si uvědomujeme, že je co zlepšovat,“ objasňuje náměstek primátora pro oblast Smart City Matouš Pelikán.
Během loňské sezóny bylo možné v ulicích Olomouce napočítat více než 400 sdílených kol a 250 elektrokoloběžek. A letos provozovatelé počítají s dalším nárůstem. Kromě toho, že pravděpodobně přibude nový provozovatel, ti stávající plánují své kapacity ještě navyšovat a rozšířit své služby do dalších městských částí. Navzdory koronavirové pandemii si totiž Olomoučané ke sdíleným kolům a koloběžkám našli cestu a jen loni uskutečnili více než 250 000 jízd.
„Je zřejmé, že s plánovaným rozvojem bude problémů přibývat. Ty nejčastější dokážeme po zkušenostech od nás, ale i z řady jiných měst, velmi dobře pojmenovat. Aktivně je proto už s jejich provozovateli řešíme. Zatím spolupráce funguje a vzájemně si vycházíme vstříc. Důkazem toho může být i společná osvětová kampaň, kterou spustíme v květnu,“ prozrazuje náměstek Matouš Pelikán.
Mezi nejčastější prohřešky sdílené mikromobility patří špatné parkování, nezodpovědná jízda a neznalost dopravních předpisů nebo přeplněnost některých cyklostojanů.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV