Díky projektu se v ostravských školách daří vytvářet podmínky pro dostatečný počet odborných pracovníků (výchovní a kariérní poradci, školní psychologové, sociální pedagogové, školní asistenti atd.), jakož i zajišťovat jejich průběžné vzdělávání. Jeden z výstupů programu představuje rovněž metodická příručka „Průvodce ředitele školy při práci se školním poradenským pracovištěm“.
„Tato příručka je de facto návodnou sbírkou nejčastějších dotazů a odpovědí v oblasti vzdělávání žáků ze sociálně, ekonomicky i kulturně znevýhodněného prostředí. Ředitelé škol jejím prostřednictvím získávají ucelený obraz práce a fungování školních poradenských pracovišť,“ vysvětluje náměstkyně primátora pro školství a sport Andrea Hoffmannová. „Důkazem užitečnosti a potřebnosti takové publikace je pozitivní zpětná vazba, kterou dostáváme z jednotlivých škol. Výjimkou není ani aktivní zájem podílet se na sestavování obsahu průvodce.“
Průvodce však obsahuje mnoho cenných rad nejen začínajícím ředitelům. Ti zkušenější v něm naleznou informace, které jim vyjasní situaci ohledně rozdělení kompetencí v týmu poradenských pracovišť anebo dodají novou inspiraci při rozšiřování stávajícího týmu. Příručka přehledně popisuje, jaká je role školního psychologa, školního speciálního pedagoga a sociálního pedagoga. V neposlední řadě věnuje pozornost taktéž prevenci proti syndromu vyhoření.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV