Bikesharing, systém sdílení jízdních kol v Ostravě, odstartoval letos v květnu. Po spuštění bylo k dispozici 39 stanic a 180 jízdních kol s nízkým nástupem, protišlapnou brzdou a praktickým košíkem na drobná zavazadla. Službu v Ostravě poskytovala společnost Rekola Bikesharing a ukončila ji k 21. listopadu. Nejoblíbenějšími a nejvyužívanějšími stanicemi byly Nová Karolina, Masarykovo náměstí, Komenského sady a Prokešovo náměstí.
Denně si lidé půjčili téměř 600 kol. Více než 16 tisíc uživatelů za necelých sedm měsíců provozu ujelo 130 486 kilometrů. Ve středu 21. listopadu opustilo stojany na celkem 58 místech 240 kol.
„V Ostravě bude systém sdílení jízdních kol pokračovat i v příštím roce. Jak konkrétně bude služba vypadat, zjistíme do pár týdnů. Aktuálně připravujeme soutěž na jejího poskytovatele. Počítáme s rozšířením obvodů, kde budou umístěny stojany i s navýšením počtu kol. Provozovateli jsme připraveni přispívat na každou výpůjčku. A podle dotazů od potenciálních dodavatelů služby je jasné, že zájem o Ostravu je i v tomto směru,“ řekla náměstkyně primátora pro životní prostředí Kateřina Šebestová.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV