Ostrava: Vyšší odborná škola zdravotnická vede celorepublikový projekt, který změní vzdělávání na voškách

30.06.2020 10:13 | Zprávy

Nejen netradiční výuku, ale také netradiční způsob práce na projektu, který ovlivní rozvoj vyšších odborných škol v oboru zdravotnictví v České republice na příští roky, musela v posledních čtyřech měsících zvládnout Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická v Ostravě.

Ostrava: Vyšší odborná škola zdravotnická vede celorepublikový projekt, který změní vzdělávání na voškách
Foto: worldwide.com
Popisek: Ostrava, ilustrační foto

V úterý 30. června zakončí přes 1000 žáků a studentů a přes 80 vyučujících velmi náročné období distanční výuky. Navíc se škola může pochlubit už zpracovanými materiály k budoucnosti vyššího odborného školství, s nimiž se začne po prázdninách pilotně pracovat.

„Když jsme se v roce 2018 rozhodli zapojit do jednoho z největších projektů k inovaci vyššího odborného vzdělávání, samozřejmě jsme v nejmenším nemohli tušit, co nás ve druhé polovině školního roku 2019/20 čeká. Kvůli opatřením zabraňujícím šíření koronaviru si naši učitelé museli rychle zvyknout na online vzdělávání, což pro některé znamenalo výrazně pokročit v informačních technologiích. Navíc mnozí, protože se jedná o zdravotníky, nastoupili do první linie v boji proti šířící se infekci, aby posílili řady lékařů a dalšího zdravotního personálu v nemocnicích. A zároveň jsme museli pokračovat v práci na projektu, na kterém se spolu s námi podílí 32 vyšších odborných škol zdravotnických z celé České republiky. Každá škola v něm má svůj úkol, přičemž klíčová aktivita, která zahrnuje řízení projektu, spadá přímo pod Ostravu,“ objasnila ředitelka ostravské zdravotnické školy Jana Foltýnová.

Bez možnosti kontaktu mezi jednotlivými aktéry z celé České republiky byla práce na projektu, který běží už druhým rokem a v současnosti vstupuje do své poslední třetiny, velmi náročná. Protože nebylo možné uskutečnit naplánované březnové setkání ředitelů zapojených škol, ani další osobní schůzky, využívaly se ke konzultacím postupu hlavně videokonference a další moderní způsoby komunikace. Výukové materiály, které v rámci programu vznikly, je možné testovat k on-line výuce již nyní, byť jsou teprve ve fázi ověřování a pilotování.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Jan Berki, Ph.D. byl položen dotaz

peníze pro obce

Jsem pro, aby o více věcech mohli rozhodovat obce. Podle mě si vedou téměř vždy líp než stát. Ale dáte těm obcím také více peněz, třeba na to aby mohli financovat provoz škol? Protože, když ne, kde na to mají brát, co když nebudou mít kde a se školstvím to půjde ještě více z kopce než do teď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jindřichův hradec: Muzeum vystaví své největší poklady

22:09 Jindřichův hradec: Muzeum vystaví své největší poklady

Víte, co je brumle, kdo byl fakulant nebo jak vypadá obrázek, vyšívaný lidskými vlasy?