Ostrava: Vyšší odborná škola zdravotnická vede celorepublikový projekt, který změní vzdělávání na voškách

30.06.2020 10:13 | Zprávy

Nejen netradiční výuku, ale také netradiční způsob práce na projektu, který ovlivní rozvoj vyšších odborných škol v oboru zdravotnictví v České republice na příští roky, musela v posledních čtyřech měsících zvládnout Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická v Ostravě.

Ostrava: Vyšší odborná škola zdravotnická vede celorepublikový projekt, který změní vzdělávání na voškách
Foto: worldwide.com
Popisek: Ostrava, ilustrační foto

V úterý 30. června zakončí přes 1000 žáků a studentů a přes 80 vyučujících velmi náročné období distanční výuky. Navíc se škola může pochlubit už zpracovanými materiály k budoucnosti vyššího odborného školství, s nimiž se začne po prázdninách pilotně pracovat.

„Když jsme se v roce 2018 rozhodli zapojit do jednoho z největších projektů k inovaci vyššího odborného vzdělávání, samozřejmě jsme v nejmenším nemohli tušit, co nás ve druhé polovině školního roku 2019/20 čeká. Kvůli opatřením zabraňujícím šíření koronaviru si naši učitelé museli rychle zvyknout na online vzdělávání, což pro některé znamenalo výrazně pokročit v informačních technologiích. Navíc mnozí, protože se jedná o zdravotníky, nastoupili do první linie v boji proti šířící se infekci, aby posílili řady lékařů a dalšího zdravotního personálu v nemocnicích. A zároveň jsme museli pokračovat v práci na projektu, na kterém se spolu s námi podílí 32 vyšších odborných škol zdravotnických z celé České republiky. Každá škola v něm má svůj úkol, přičemž klíčová aktivita, která zahrnuje řízení projektu, spadá přímo pod Ostravu,“ objasnila ředitelka ostravské zdravotnické školy Jana Foltýnová.

Bez možnosti kontaktu mezi jednotlivými aktéry z celé České republiky byla práce na projektu, který běží už druhým rokem a v současnosti vstupuje do své poslední třetiny, velmi náročná. Protože nebylo možné uskutečnit naplánované březnové setkání ředitelů zapojených škol, ani další osobní schůzky, využívaly se ke konzultacím postupu hlavně videokonference a další moderní způsoby komunikace. Výukové materiály, které v rámci programu vznikly, je možné testovat k on-line výuce již nyní, byť jsou teprve ve fázi ověřování a pilotování.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Monika Oborná byl položen dotaz

Kde přesně se mají v obcích rušit školy?

Od vás o tom slyším prvně. Prý něco takového navrhuje STAN. Podle čeho se bude rozhodovat, jaké školy a kde se budou rušit? Protože zatím, když tato vláda něco rušila, tak to bylo vždy dost nekoncepční a většinou to ani s nikým, včetně lidí, co v těch obcí žijí neprodiskutovala

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů: