„Podnět ke zřízení zóny 30 vyplynul z požadavku občanů, se kterými jsme se dvakrát sešli na oficiálním jednání na radnici. Jedná se o opatření, které má podtrhnout charakter území zástavby rodinných domů, odradit řidiče, kteří si zkracují a urychlují průjezd kvítkovickou křižovatkou, a tím zklidnit lokalitu a udělat ji bezpečnější pro pěší a cyklisty. Při instalaci bylo zohledněno rozmístění zpomalovacích polštářů, aby cyklisté mohli bezpečně projet, ale pro automobily plnily svou funkci, tedy upozornění na zpomalení a změnu dopravního režimu,“ vysvětlila vedoucí odboru dopravně-správního Renáta Krystyníková.
O zavedení zóny 30 uvažovalo město již od roku 2017. Nyní rozhodlo vedení města na základě zmiňovaného jednání kromě zavedení zóny 30 i instalaci zpomalovacích prvků. Na jednání byli přítomni pracovníci odboru dopravně-správního, členové Komise pro místní část Kvítkovice a Letiště, občané Kvítkovic a starostka města. „Zpomalovací prvky jsou umístěny v ulicích Hálkova, Nivy, Padělky, Dubnická a Napajedelská. Tyto dočasné zpomalovací polštáře zde budou do té doby, pokud nebudou nahrazeny stavebními,“ uvedla Renáta Krystyníková. Dále doplnila, že realizace tohoto bezpečnostního opatření vychází ze Strategie bezpečnosti silničního provozu města Otrokovice na období 2018 – 2025, dokumentu pojednávajícím o možnostech a způsobech snižování dopravní nehodovosti na území města a vedoucí k ochraně zdraví a životů občanů i návštěvníků. Zároveň koresponduje s Plánem udržitelné městské mobility.
Zpomalovací prvky instalovali pracovníci Technických služeb Otrokovice a vyšly přibližně na třicet tisíc korun.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV