„Developera je třeba vybrat co nejdříve, aby mohl začít s přípravou stavby. Již dnes máme několik zájemců. Toho, kdo to území přestaví, však budeme vybírat ve veřejné soutěži. V červnu předložíme zastupitelům návrh na vypsání výběrového řízení na firmu, která soutěž zorganizuje. O developerovi by pak mohli zastupitelé rozhodovat ještě před koncem roku,“ řekl primátor Pardubic Martin Charvát.
Město podle náměstkyně primátora Heleny Dvořáčkové nebude striktně diktovat, co má v bývalé Tesle vzniknout. Investor bude samozřejmě vázán územním plánem, podle něhož jde o takzvaně smíšené území městské, kde mohou být umístěny objekty pro bydlení, služby, kulturu, sport a podobně, samozřejmě při respektování ochranných hlukových pásem. Bude znám i názor veřejnosti, která bude moci posoudit nápady jednotlivých developerů a vyjádřit se k jejich záměrům. „Město by zde preferovalo vznik služeb, které by nekonkurovaly krajské nemocnici, ale její činnost doplňovaly. Třeba domova pro seniory nebo léčebny dlouhodobě nemocných. V této lokalitě také chybí větší obchod. Nicméně developerům nebudeme nařizovat, co zde mají vybudovat, v krátké době pouze vyspecifikujeme, o co v této lokalitě nestojíme. Na těchto podmínkách by se mělo shodnout vedení města a komise pro urbanismus a architekturu, v níž zasedají i zástupci opozice,“ řekla náměstkyně Dvořáčková. „Již dnes máme jasno v tom, že budeme preferovat zachování objektu Telegrafie. Tvoří protihlukovou bariéru pro Pardubičky a podle posudku je ve velmi dobrém technickém stavu, takže by se mohla developerovi hodit. A pro toto území je třeba vybudovat alespoň 600 nových parkovacích míst,“ dodala.
Upozorňuje ale, že přestavba Tesly nemůže začít, dokud nebude vyřešena doprava na Kyjevské ulici, tedy do krajské nemocnice. Prvním krokem bude propojení ulic Pod břízkami a Kyjevská, včetně křižovatky u záchranky. Tím bude vybudován náhradní příjezd k nemocnici a při zachování vjezdu do ní bude moci začít stavba kruhové křižovatky před hlavním vchodem do zdravotnického zařízení. Na křižovatku, která musí vystačit s plochou stávající komunikace, pak bude napojena jak nemocnice, tak areál Tesly. „Tím bude hotovo předmostí nadjezdu a budeme moci přistoupit k rekonstrukci nadjezdu, který je ve špatném technickém stavu. Zároveň bychom rádi propojili nadjezd s rychlodráhou,“ popsala náměstkyně další postup.
Až poté může začít přestavba areálu. „Přesto už nemůžeme s výběrem developera otálet. Řešení dopravy sice několik let potrvá, ale ten, kdo zvítězí v soutěži na přestavbu Tesly, bude potřebovat hodně času na přípravu samotné stavby. Je třeba, aby mohl začít projektovat co nejdříve,“ vysvětlila Helena Dvořáčková.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV