„Správa železnic představila zastupitelům města Pardubic podrobnou prezentaci, která ukázala klíčové aspekty přípravy vysokorychlostních tratí a jejich přínos pro náš region. Pardubice jsou významným bodem v celé síti a věřím, že se podaří projekt i díky naší podpoře dokončit tak, aby krajské město získalo napojení na tuto páteřní síť,“ uvedl náměstek primátora Jan Hrabal, jenž má v gesci také dopravu.
První usnesení potvrzuje plnou podporu města pro výstavbu vysokorychlostních tratí, a to včetně preferované varianty sjezdu do Pardubic, která zajistí co nejkratší cestovní dobu „Chtěli jsme vytvořit určitou protiváhu mediálním aktivitám některých starostů a starostek obcí na Pardubicku, kteří už dopředu avizují, že udělají vše proto, aby odbočka do Pardubic nevznikla. Politická reprezentace krajského města naopak považuje stavbu za natolik zásadní, že se jsme se rozhodli ji podpořit usnesením, které jednomyslně, včetně hlasů opozice prošlo,“ poznamenal zastupitel Robert Hrdina, jeden ze spolupředkladatelů návrhu usnesení.
Druhé směřuje k dalšímu zlepšení místní infrastruktury. Město žádá Správu železnic o prověření možnosti posunutí stávající zastávky Pardubice-Opočínek blíže k Opočínku a výstavbu nové zastávky u průmyslové zóny. Cílem je zpřístupnit rychlou železnici širšímu okruhu obyvatel i zaměstnanců v průmyslové oblasti.
„Jsem rád, že jsme se dokázali napříč politickým zastoupením domluvit na znění těchto usnesení, společně ho předložit a nechat schválit. I to ukazuje na jedinečnost a důležitost projektu vysokorychlostních tratí, který cestování vlakem v naší zemi pomůže dostat do 21. století,“ uvedl zastupitel Filip Sedlák.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV