„Stavba je součástí areálu, který dříve sloužil pro účely firmy TELECOM,“ říká Václav Filip z odboru investic a rozvoje. Dnes je tato plocha slouží k parkování a ke stejnému účelu bude zatím využit i uvolněný prostor, který zde po demolici objektů vznikne. Půjde však pouze o provizorní řešení.
„Město má zpracovánu studii na zástavbu proluky na nároží ulic Žižkova a Komenského a dále na výstavbu několikapodlažního parkovacího domu pro bezmála 250 aut v přilehlém areálu,“ informuje místostarosta Josef Knot. Jak dále uvádí, stávající parkoviště zdaleka nepojme tolik vozů a nemá pro tento účel ani odpovídající parametry. Většina aut tu parkuje víceméně nadivoko.
Na parkovacím domě, jako nejlepším řešení tohoto prostoru, se ve většině shodli i písečtí zastupitelé. Ten by totiž výrazně odlehčil od stojících i projíždějících vozů historickému centru města. „Objekt je navržen jako terasovitý, objemově odstupňovaný, s jedním zapuštěným podlažím do stávajícího terénu a třemi nadzemními tak, aby co nejméně obtěžoval svou robustností majitele sousedních pozemků a domů,“ vysvětluje městský architekt Josef Zábranský.
Práce potrvají dva měsíce
„Zbourání depa lze považovat za první etapu, díky které přibyde kousek od centra zhruba třicet nových míst k parkování,“ doplňuje místostarosta Josef Knot. Investiční záměr bude pokračovat plánovanou stavbou parkovacího domu, jehož povolovací proces by měl být zahájen ještě v letošním roce, kdy je plánováno podání žádosti o vydání územního rozhodnutí. Termín samotné stavby však zatím není znám, někteří vlastníci sousedních pozemků s ní totiž nesouhlasí. „Jejich hlavním protiargumentem je obava ze zvýšené hlučnosti a prašnosti kvůli navrhovanému vjezdu ze Žižkovy ulice,“ dodává Václav Filip.
Předpokládaná cena za demolici depa a plechové autodílny činí zhruba šest milionů korun bez DPH. Pokud vše půjde podle plánu, mělo by se začít bourat už letos v dubnu. Práce potrvají dva měsíce.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV