Služba PlzniTo funguje ve městě od roku 2015 a lidé skrze ni nahlásili už přes 10 tisíc požadavků na vyřešení závad ve veřejném prostoru, přičemž nejčastěji se jedná o černé skládky, závady na silnicích, cyklostezkách, chodnících a dopravním značení. Projekt PlzniTo je součástí konceptu Smart City Plzeň, který má za cíl přinášet chytrá řešení pro lepší a pohodlnější život obyvatel západočeské metropole.
„Komunikace s občany je pro nás důležité, proto se neustále snažíme hledat nové možnosti a vylepšovat ty stávající. Díky webu a aplikaci PlzniTo mají Plzeňané možnost během pár vteřin nahlásit závadu ve veřejném prostoru a my tak můžeme hned začít pracovat na vyřešení problému. Opravdu to funguje. Děkuji všem, kteří s námi takto komunikují,“ řekl primátor města Martin Baxa.
Práce s aplikací PlzniTo je velmi jednoduchá. „Pokud vidím nějakou závadu na veřejném prostoru, například zničenou lavičku, vezmu telefon, vyfotím ji a nahraji do aplikace. V případě, že mám zapnutý GPS lokátor, aplikace sama označí místo, kde se nacházím, pokud ne, označím jej v mapě. Poté stačí závadu krátce popsat a odeslat. Moje hlášení se dostane do městského kontaktního centra, odkud je obratem předáno příslušným pracovníkům jednotlivých úřadů a ti začínají pracovat na odstranění problému. Je to rychlé, jednoduché a efektivní. Tento postup samozřejmě platí i v případě webu, pokud by někdo nechtěl stahovat aplikaci, není to bezpodmínečně nutné, může pracovat na počítači nebo v telefonu s webovým rozhraním plznito.cz,“ vysvětlil Luděk Šantora, ředitel Správy informačních technologií města Plzně.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV