Výstavba první části západního okruhu začala v červnu 2012. Právě dokončený úsek uleví zejména Klatovské a Karlovarské třídě. Projekt realizoval Plzeňský kraj společně s městem Plzní a patří k nejrozsáhlejším a finančně nejnákladnějším silničním stavbám v posledních letech.
„Někdy se důležitost této stavby snižuje. Říká se, že nemá význam bez druhé etapy. Podívejme se však na situaci z druhého pohledu. Bez odvážného rozhodnutí stavět první část za hodně peněz, náročnými výkupy s velmi obtížnou technickou realizací bychom vůbec o myšlence západního okruhu města nemohli hovořit,“ uvedl primátor Martin Baxa při slavnostním otevření.
Součástí okruhu jsou pěší a cyklistické stezky, přeložky a výstavba inženýrských sítí, protihlukové stěny a opěrné zdi. V blízkosti obytné zástavby je silnice vedena v terénním zářezu. Má charakter dvouproudé komunikace s možností budoucího rozšíření na čtyři pruhy. Šířka jednoho jízdního pruhu je 3,5 metru. Podle rozhodnutí zastupitelstva města se první část obchvatu nazývá Regensburská.
Kraj i město už připravují druhou etapu za téměř 1,5 miliardy korun. Tento úsek by měl vyústit u výpadovky na Karlovy Vary. Na první výkupy pozemků město ve svém rozpočtu letos vyčlenilo 65 milionů korun. Po dokončení celého okruhu v roce 2022 se řidiči z jihu Čech dostanou rychleji do Karlových Varů a Mostu. Zatížení této komunikace, která bude dlouhá 5,4 kilometru, má být až 20 tisíc vozidel denně.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: plzen.eu