Slavnostního zahájení opravy se zúčastnili ministr dopravy Karel Havlíček, generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda a město Plzeň reprezentoval technický náměstek Pavel Šindelář. Plzeňské nádraží patří mezi deset největších v České republice. Stavba bude rozdělena do 16 etap a některé z nich významně omezí provoz nádraží.
„V roce 2019 Správa železnic zmodernizovala na plzeňském hlavním nádraží za více než miliardu korun nástupiště, podchody s bezbariérovým přístupem k vlakům, železniční mosty. Nyní správa navazuje rekonstrukcí výpravní budovy z roku 1908. Město Plzeň v červenci letošního roku dokončilo zásadní proměnu veřejného prostranství u postranního vstupu na hlavní vlakové nádraží, kde vzniklo nové infocentrum s vyhlídkovou věží, gastro provozy, terasou i pobytovými lavičkami a dalším zázemím. Po dokončení rekonstrukce samotné výpravní budovy získá západočeská metropole moderní vstupní bránu do města odpovídající parametrům 21. století,“ vysvětlil technický náměstek primátora Pavel Šindelář, který na slavnostním zahájení opravy výpravní budovy především vyzdvihl skvělou spolupráci se Správou železnic a Plzeňským krajem.
„Za 667,9 milionu korun projde hlavní nádraží zcela zásadní rekonstrukcí. Velmi se osobně těším na budoucí první patro výpravní budovy, kde vznikne obchodní pasáž s komplexním osvětlením,“ uvedl v Plzni ministr dopravy Karel Havlíček a připomněl, že Správa železnic letos zrekonstruuje nebo opraví 114 výpravních budov na nádražích po celé České republice za více než dvě miliardy korun.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.