Praha má v plánu podpořit růst počtu cyklistů, a to především investicemi do infrastruktury. V letošním roce jsou v plánu například cyklostezky v úseku Cholupice – Dolní Břežany, Vodní prostup Rokytka, který usnadní průjezd páteřní trasy A26 a dalších tras od Vltavy až po Dolní Počernice. Dále cyklostezka Prostřední cesta u Kolodějí, stezková úprava cyklotrasy mezi Sedlcem a Suchdolem a poslední část cyklostezky Zbraslav – Jarov. Zároveň se na dalších úsecích ulic objeví nové cyklopruhy.
V loňském roce investovala Praha prostřednictvím Technické správy komunikací do cyklistické infrastruktury rekordní částku 73,4 milionů korun. Vznikla díky tomu například cyklostezka z Běchovic do Horních Počernic, trasa podél Košíkovského potoka, úsek mezi Újezdem nad Lesy a Koloději a další. „V roce 2018 šlo o zhruba stejnou částku jako za tři předchozí uplynulé roky dohromady. Kromě těchto investičních výdajů se však každý rok utratí ještě zhruba 11¦15 milionů na běžnou údržbu, dopravní značení a jiné úpravy,“ říká nový pražský cyklokoordinátor Pavel Polák.
„Cyklistika má v pražské dopravě nezastupitelné místo, chystáme se proto do její infrastruktury investovat i v letošním roce. Čeká nás pět velkých investičních cyklistických akcí a zahájíme nově i řešení propojení hlavního města Prahy se Středočeským krajem na první části z 68 důležitých průjezdů. Nainstalujeme také další stojany na kola a nové pilotní cykloboxy a cyklopřístřešky na nádraží v Klánovicích a cyklopřístřešky u SPŠ stavební J. Gočára. Cyklistika v Praze ale nejsou jen cyklostezky, dokonce ani převážně ne. Těch je a vždycky bude jen zlomek kilometrů městských komunikací. Cyklista se na cestě do práce, do školy i rekreačně pohybuje téměř v celém dopravním prostředí města. Naším hlavním úkolem je proto zlepšování podmínek pro cyklisty a zvýšení bezpečnosti cyklistiky v Praze na co největším území. I proto se pouštíme do oprav a úprav důležitých městských komunikací jako je Vinohradská třída, Legerova, Koněvova, Karlovo a možná i Václavské náměstí či připravujeme další etapy výstavby městského okruhu. Tam všude, pokud to je jen trochu možné, se musí už při plánování s cyklistickou dopravou počítat,“ říká Adam Scheinherr, náměstek primátora hl. m. Prahy a radní pro dopravu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV