Část z nich musela být v říjnu minulého roku dočasně vyřazena z provozu, probíhala totiž jejich plánovaná rekonstrukce. Světla na ledolamech navíc oslňovala lodě proplouvající pod mostními oblouky, městská společnost Technologie hlavního města Prahy (THMP) proto nechala navrhnout speciální clony pro eliminaci oslnění. Ty během února instalovala a po čtyřech měsících uvedla nasvícení opět do plného provozu.
V rámci kompletní výměny ledolamů před Karlovým mostem bylo v loňském roce demontováno a repasováno slavnostní osvětlení „Funkční zkouška nám ukázala, že svítidla na ledolamech nedostatečně eliminují oslnění dopravních prostředků proplouvajících pod oblouky Karlova mostu, ačkoliv byla opatřena clonami. Proto jsme je dočasně vyřadili z provozu a v součinnosti se Státní plavební správou učinili kroky k zajištění bezpečnosti lodní dopravy v hlavním městě,“ vysvětlil radní hl. m. Prahy Jan Chabr.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV