„V noci z 15. na 16. září ocelovou konstrukci usadíme. Práce začnou v sobotu o půl deváté večer a skončí v neděli okolo osmé hodiny ráno. Na trati budou nutné výluky,“ uvedl náměstek přerovského primátora Petr Měřínský. Připomněl i to, že barevné rozlišení mostů je na první pohled pěkné a barvy vedle sebe budou působit vyváženě. „Modrý, rozměrové menší most, se klene nad tratí vedoucí do České Třebové, růžový most bude nad kolejemi, mířícími do Bohumína,“ podotkl.
Most váží včetně spojovacího materiálu zhruba 64 tun a jeho výroba trvala měsíc. Vyráběli ho dělníci v prostějovské firmě DT Mostárna, kontrolovali ho odborníci od generálního dodavatele celé stavby – tedy firmy Strabag. „Kontrola proběhla v několika etapách. Nejdříve se hodnotila kvalita vlastní ocelové konstrukce včetně svarů, následně pak kvalita a předepsaná tloušťka nástřiku,“ upřesnila Ivana Pinkasová z přerovského magistrátu. Jak dále řekla, most je nyní ve stavu, kdy bude nutno dva hlavní ocelové nosníky a třináct příčníků montovat až na místě. „Pro jeho smontování je zapotřebí tisíc speciálních šroubů, které se musí ve velmi krátké době výluky – tedy v průběhu necelých jedenácti hodin – sešroubovat,“ připomněla.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV