„Mohu potvrdit, že v současné době zpracováváme připomínky k návrhu rozpočtu fondu dopravy. Oproti letošnímu roku se výrazně snížil objem výdajů do dopravní infrastruktury. Jsem tímto vývojem naprosto šokována,“ říká předsedkyně Sdružení a hrabyňská starostka Zdeňka Jordánová (ČSSD). Zástupci Sdružení mají s tímto návrhem obrovský problém. „Musím říct, že mne to vůbec netěší. Současný návrh je v rozporu s programovým prohlášením vlády. Ta se jednoznačně zavázala, že objem peněz do dopravní infrastruktury neomezí,“ dodává místopředseda Sdružení a náměstek opavského primátora Josef Stiborský (KDU-ČSL).
Navrhovaný rozpočet fondu dopravy podle slov vedoucích představitelů Sdružení prakticky znemožňuje zahajování nových staveb. Podle nich se sníží akcelerace čerpání evropských peněz z nového programovacího období a navíc se absolutně ruší podpora krajům na opravy silnic II. a III. tříd, která byla zahájena teprve letos. „Zásadně nesouhlasíme, aby nedostatek peněz byl i nadále řešen odsouváním realizace staveb, zvláště ve strukturálně postiženém regionu jako je ten náš. To je skutečná rána pod pás,“ přibližuje rozpočet dopravního fondu tajemník Sdružení Martin Dostál.
Podle jeho slov Sdružení v minulosti upozorňovalo na to, že není dodržován střednědobý výdajový rámec. „Dlouhodobé nedodržování střednědobých výdajových rámců nepřináší tolik potřebnou stabilitu do systému financování dopravních staveb. Paradoxně je v navrhovaném rozpočtu méně peněz, než v letech krize. To absolutně nechápu. Jde to ode zdi ke zdi,“ říká tajemník Dostál.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV