Jedná se o nový systém pro zklidňování dopravy. Základem je komunikace s řidičem.
"Na obrázku je patrné, že vozidlu se (dle nastavení a lokality) zobrazuje nejprve jeho rychlost na horní části dvoumístného zobrazovače. Vzdálenost prvního zobrazení okamžité rychlosti vozidla přijíždějícího k zařízení dle místních podmínek, je v intervalu od 70 do 150 metrů. Ve vzdálenosti od 40 do 50 metrů se k rychlosti vozidla přidává v jednotce zařízení registrační značka. Pokud vozidlo nezpomaluje dle předem nastaveného scénáře, zobrazí se nejprve nápis ZPOMALTE nebo uživatelsky nastavený text na spodní části ukazatele. Pokud ani toto nepostačuje k zpomalení rychle jedoucího vozidla, přidá se k tomuto rychle jedoucímu vozidlu jeho registrační značka, čímž se docílí jeho zpomalení," uvedl ředitel Městské policie Prostějov Libor Šebestík a dodal, že účinnost těchto zařízení je na úrovni 98 procent zpomalených vozidel v prvních týdnech a měsících. Následuje zpomalení vozidel a efektivnost klesá, což je způsobeno nižší vjezdovou rychlostí do měřené oblasti. Efekt zpomalení, na základě zobrazení registrační značky, je založený na chování řidičů, které bylo v rámci studie u těchto zařízení prokázáno. Řidič si není jistý, jestli se v dané lokalitě vyskytuje certifikované měření nebo ne.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV