Děti trpící diabetem musí v každodenním životě překonávat překážky, které lze správným přístupem ulehčit. Školní docházka je pro ně složitější, protože se potýkají s nepravidelným režimem a stresovým zatížením, což může ovlivňovat kompenzaci diabetu. Odborníci z Edukačního centra pro diabetiky Nemocnice Prostějov proto poskytují poradenství pedagogům, kteří ve svých třídách mají diabetické děti.
„Někteří z pedagogů již dříve měli zkušenosti, ale většina se s diabetickými dětmi dosud nesetkala. Je důležité, aby se dia děti cítily ve škole dobře a nemusely být omezovány ve školním režimu. Tyto děti ve svém začínajícím životě s cukrovkou musí překonávat překážky, které jim svým přístupem můžeme ulehčit. Seznámila jsem pedagogy s širokou problematikou diabetu, s možnými akutními komplikacemi diabetu ve spojení s pohybovou aktivitou, která je ve škole rozmanitá, i s problematikou stravování, měření glukometrem a využívání senzoru k monitorování glykemie,“ popisuje sestra Edukačního centra pro diabetiky Nemocnice Prostějov Lenka Prokopová a dodává, že škola bývá pro dia děti složitější, protože se hodně potýkají s nepravidelným režimem a stresovým zatížením, což může výrazně ovlivňovat kompenzaci diabetu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV