„Tazatelé byli nejdříve seznámeni s organizační strukturou magistrátu, s rozmístěním jednotlivých pracovišť tak, aby například věděli, pod který odbor patří podatelna nebo turistické informační centrum. Praktikanti obdrželi anketní lístky, do kterých následně zaznamenávali míru spokojenosti klientů. Šlo o bleskový průzkum, nicméně přesto, pro kvalifikované posouzení výsledku, bylo třeba oslovit minimálně 500 respondentů. Jejich odpovědi posloužily k výpočtu „známky“ úřadu a k porovnání spokojenosti s jeho prací za sledované časové období,“ vysvětlil tajemník magistrátu Libor Vojtek.
Tazatelé zjišťovali míru spokojenosti jednoduchým způsobem, respondenti pouze sdělili, zda byli velmi spokojeni až velmi nespokojeni ve škále 1 – 5, kdy 1 je nejlepší.
„V letošním průzkumu se podařilo získat odpovědi od 501 klientů. Průměrná „známka“ úřadu je 1,69, což je dokonce lepší výsledek než v roce 2019, tedy před „covidem“, kdy nás veřejnost ohodnotila známkou 1,84. Za období 2020 a 2021 data nemáme, šetření nemohlo být kvůli protiepidemickým opatřením realizováno,“ doplnil tajemník úřadu Libor Vojtek.
Za jednotlivé odbory patří k nejlépe hodnoceným odbor školství, kultury a sportu (známka 1,43) a odbor rozvoje a investic (1,48). Pozitivní je, rozdíly mezi hodnocenými odbory nejsou nikterak propastné, resp. mnohdy je známka ovlivněna počtem oslovených. Zatímco u vyššího počtu respondentů známku nepohorší ani vícero nespokojených klientů, u menšího počtu oslovených respondentů může i jeden nespokojený klient negativně ovlivnit celkové hodnocení.
Primátora Františka Juru výsledek průzkumu potěšil: „Poslední dva roky byly nesmírně náročné a ani teď není situace nejpříznivější. Lidé řeší spousty problémů, a proto jsem rád, že co se týče práce a vstřícnosti magistrátu, toto naši občané vnímají velmi pozitivně.“
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV