Radotín: Podoba centra se rodí, radnice stanovila podmínky výstavby

12.07.2017 17:35

O tom, jak bude střed Radotína vypadat v budoucnu, se hovoří již desítky let, prakticky od demolice staré cementárny a dalších průmyslových objektů v 60. letech minulého století. V poslední dekádě se ledy hnuly, etapa označená jako „A“ (tj. za ulicí Na Betonce) je již dokončená a zkolaudovaná. Proto nyní probíhají intenzívní jednání zástupců samosprávy s investorem o podobě etap „B“ a „C“, tedy nejcennější oblasti na náměstí Osvoboditelů.

Radotín: Podoba centra se rodí, radnice stanovila podmínky výstavby
Foto: mcpraha16.cz
Popisek: Úřad městské části Praha 16

Vedení Městské části Praha 16 nechce udělat chybu ani vycházet jen ze subjektivních představ jednotlivců, proto byly v průběhu posledních měsíců připravovány, opakovaně připomínkovány a po projednání všemi radními investorovi předány aktualizované podmínky k budoucí zástavbě, jakési místní regulativy.

Vše je taktéž opakovaně konzultováno s nezávislým odborníkem – Ing. arch. Petrem Hlaváčkem, bývalým ředitelem Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy a uznávaným odborníkem přednášejícím na Fakultě architektury ČVUT, který byl radotínským starostou Mgr. Karlem Hanzlíkem vyzván ke spolupráci. „Pan architekt Hlaváček při společných jednáních s investorem plní úspěšně svoji roli a vystupuje jako jasná autorita hájící zájmy městské části,“ přibližuje průběh probíhajících rozhovorů starosta Hanzlík. „Jeho intenzivní zapojení jako poradce či oponenta při jednání se zástupci developera je pro celý projekt velkým přínosem.“

Radnice požaduje, aby součástí řešeného prostoru, tj. lokality mezi ulicí Na Betonce, Radotínským potokem a stávajícím „obchodním centrem Berounka“ bylo například přijatelně velké náměstí, nová budova úřadu, v níž by byly všechny agendy na jednom místě, aby prostor počítal nejen s bytovými objekty, ale též s obchodní třídou. Klíčová je pak otázka dopravy, kde se zvažuje několik řešení z hlediska obslužnosti, jednosměrných ulic, zamezení živelného průjezdu územím či o podobě nového přemostění u světelné křižovatky „U koruny“.

Dialog mezi radnicí, architekty, investorem a zhotovitelem pokračuje

Neméně významná je problematika dopravy v klidu, tedy parkování. To totiž musí být v dostatečné kapacitě zajištěno nejen pro nové obyvatele Radotína či nové obchůdky, ale také pro stávající obchodní kapacity (vč. supermarketu Albert, pošty či drogerie Teta) či obyvatele „nového sídliště“ (pro něž nedostačují stávající a nedávno rozšířená parkoviště podél ulic Prvomájová a Na Betonce). Radnice rovněž požaduje, aby nové parkování bylo v první řadě směřováno pod terén (pod budoucí budovy), tedy do kapacitních podzemních garáží, aby na povrchu mohlo být co nejvíce ploch využito pro oku lahodící veřejný prostor.

Díky jednáním vedení městské části se správcem železniční trati (SŽDC) se podařilo vyjednat výstavbu protihlukových stěn podél trati v rámci plánovaného koridoru. To umožňuje jiné situování a členění budoucích objektů, které byly dosud svázané výškově i dispozicí (budoucí byty otočené „zády“ k trati). Se zajímavými protinávrhy řešení hmot přišel i zmiňovaný architekt Hlaváček.

Dialog mezi radnicí, architekty, investorem a zhotovitelem pokračuje bez přerušení i během letních prázdnin.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Aš: Linka z Aše do Selbu a zpět od 13. května

20:27 Aš: Linka z Aše do Selbu a zpět od 13. května

Autobusové spojení mezi Aší a německým Selbem začne fungovat od pondělí 13. května 2024.