Jakmile bude taková osoba v informačním systému HZS zapsána, mohou operátoři linky 150 a 112 při příjmu tísňového volání nebo SMS zprávy z registrovaného telefonního čísla mnohem efektivněji reagovat. Údaje, uvedené v žádosti dané osoby, se jim totiž automaticky zobrazí.
Údaje vedené v seznamu osob slouží zejména operačnímu a informačnímu středisku HZS Karlovarského kraje, jednotkám požární ochrany a zdravotnické záchranné službě při příjmu tísňového volání. Dále při provádění záchranných a likvidačních prací nebo při plnění úkolů ochrany obyvatelstva. Mezi ně patří mimo jiné evakuace obyvatelstva například při požáru domu, za povodně či při dlouhodobém výpadku elektrické energie. V takových případech umožní seznam operátorům tísňové linky prioritně kontaktovat registrované osoby a zjistit jejich aktuální stav a potřeby.
Kdo je osobou, která může používat zvláštní způsob tísňového volání nebo při jejíž záchraně může být nutno uplatnit zvláštní pravidla a postupy?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV