„Zahájíme provoz telefonických infolinek, které nabídnou pomoc a radu seniorům. Linky budou minimálně dvě – jedna na úřadě, druhá v Eurocentru. Na obou se volající dozví, jak se registrovat, jaké údaje musí mít připravené a jak celá registrace probíhá,“ konstatuje náměstek primátora pro oblast humanitní David Mánek.
Infolinka, kterou bude provozovat úřad, má číslo 483 357 439, v provozu bude každý den od 9 hodin, v pondělí a ve středu do 17, v úterý a čtvrtek do 14 a v pátek do 13:30 hodin s hodinovou polední pauzou od 11:30 do 12:30 hodin. Jejím prostřednictvím se volající poradí, jak se zaregistrovat. Některým bude stačit rada po telefonu, kdy společně s operátorem bude schopen se zaregistrovat sám, ti ostatní budou mít další možnost volby. „Pokud bude klient imobilní, pak si může domluvit, že jej navštíví zaškolená pracovnice úřadu s notebookem a mobilním připojením v jeho domácím prostředí. Pokud bude klient mobilní, pak jej operátorka odkáže na kontaktní místo v recepci Eurocentra, kde s ním opět vyškolení pracovníci registraci provedou,“ vysvětluje vedoucí odboru sociálních věcí a zdravotnictví Martina Rosenbergová.
Druhou telefonní linku bude provozovat společnost Kultura Jablonec, p.o. Její číslo je 774 225 529. Také na této lince budou proškolení pracovníci připravení pomoci. V recepci Eurocentra bude navíc také kontaktní místo pro mobilní občany. „Otevřené bude každý den od 9 do 15 hodin a lidé sem budou moci přicházet bez předchozí objednávky, k dispozici bude čekárna i sociální zařízení,“ popisuje ředitel společnosti Kultura Jablonec, p.o., Petr Vobořil.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV