“Suchej únor se stal kampaní za ‘čistokrevnej život’, která pro mnoho účastníků neznamená jenom měsíční detox od alkoholu, ale celkovou očistu spojenou se zdravým životním stylem a chutí udělat pro sebe něco smysluplného a možná i inspirovat ostatní,” říká jeden z tvůrců kampaně Petr Šimandl.
Podle něj pozitivní kampaň reaguje na skutečný problém. Alkohol, ve kterém se rozpustila nejedna dobrá duše, je každodenním společníkem životů mnoha lidí. A právě díky kampani Suchej únor ve společnosti rezonuje otázka: Proč vlastně pijeme?
Kdo by měl sestavovat vládu?Anketa
“Suchej únor nechce prohibici, ani nebojuje proti alkoholu jako takovému. Je to osvětová kampaň za zdravější a uvědomělejší život, do kterého patří i zpravidla umírněná konzumace. Je založená na skutečném problému, který v Česku máme. Tím je vysoká spotřeba alkoholu a s ní spojené negativní důsledky,” vysvětluje Petr Šimandl.
Upozornil, že podle statistik jde šest procent úmrtnosti v Česku na vrub alkoholu, podle dostupných dat je u nás přes 1 milion lidí za hranou rizikového pití, podle WHO se v Česku vypije 14,4 litru čistého lihu na osobu a rok – po odečtení spotřeby turistů, 56 miliard korun jsou společenské náklady související s nadměrnou spotřebou alkoholu.
Z kampaně vyplývá, že Suchej únor nemá za cíl udělat z lidí abstinenty. Ale tvůrci kampaně si uvědomují, že je spousta těch, kteří problém s alkoholem reálně mají, a že je dobře tato témata otevírat.
“Věříme zkrátka, že se vám měsíční abstinence stane užitečnou životní zkušeností, po které budete vědět, že i kdybyste strávili příjemný večer s dvojkou dobrého vína, budete vědět, že byste to zvládli i s bylinkovým čajem,” dodal Petr Šimandl.
Poznejte nový rozměr střízlivosti na stránkách ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV