Celý projekt rekonstrukce si vyžádal několik let příprav, projektové práce byly zahájeny již v roce 2014. Samotná stavba byla zahájena v květnu 2019 za omezeného provozu nádraží. Hlavní část stavebních prací odstartovala v lednu loňského roku. Po dobu rekonstrukce byly zastávky autobusových linek přesunuty do Jeremenkovy a Fialovy ulice.
„Od pondělí 18. ledna se provoz autobusového nádraží vrací na původní místo. Chtěl bych všem poděkovat za trpělivost i za kroky navíc k náhradním nástupištím při přestupech z vlaku na autobus.
Vše zvládli na jedničku nejen cestující, ale i řidiči autobusů a organizační pracovníci ČSAD Ostrava,“ uvedl starosta města Šumperk Tomáš Spurný.
Cestující budou mít k dispozici čtyři nástupiště s 12 zastávkami pro příměstské autobusové linky, jedna zastávka je určena pro linky MHD a tři stání pro výstup. Nástupiště jsou kryta střechami se zeleným porostem. Různé druhy travin a sukulentů pozitivně ovlivní kvalitu vzduchu v prostoru nádraží. Zejména zachytí část škodlivých imisí, zvýší vlhkost a sníží hlučnost.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV