V opačném případě totiž hrozí, že by město muselo kvůli špatnému technickému stavu lávku v příštích letech uzavřít, nebo zbourat.
Investiční akce spojená s lávkou je tedy nezbytná z důvodu zhoršování stavu konstrukcí, degradace mostovky, úložného prahu a především 40 sloupů s výraznými svislými trhlinami. Posouzení aktuálního stavu vyplývá k posudku renomovaného Kloknerova ústavu ČVUT v Praze.
Bude se jednat o největší investiční akci města v roce 2023 zhruba za necelých 91 milionů Kč bez DPH. Konečnou cenu určí výběrové řízení. Město začne hledat zhotovitele, a pokud vše půjde hladce, stavba vypukne v průběhu dubna a potrvá 34 týdnů, tedy do půlky listopadu.
Stavbu nelze v žádném případě provádět při plném silničním provozu. Hráz bude pro dopravu uzavřena s výjimkou autobusů MHD, sanitek, policejních a hasičských vozů a vozů údržby silnic. Provoz pro pěší bude zachován po celou dobu stavby na návětrné straně lávky. Pro běžnou automobilovou dopravu město stanoví objízdné trasy. Město mj. přenastaví semafory na Píseckém rozcestí tak, aby hlavní směr dopravy plynule proudil z ulice Kpt. Jaroše na třídu Čsl. armády.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV