Nejvyšší soud v konečném rozsudku mimo jiné uvádí, že realizace obchvatu vyvolá snížení dopravní zátěže, zvýšení bezpečnosti silničního provozu, snížení počtu úrazů a úmrtí v důsledku dopravních nehod, zlepšení hlukové a imisní situace, zlepšení kvality prostředí v zástavbě a že bude mít pozitivní vliv na veřejné zdraví a kvalitu života v dotčeném území.
Soud posuzoval námitky i s tím, že na rozdíl od průjezdních úseků historickým centrem města se nepříznivé vlivy v trase obchvatu, jako je hluk, emise, či bezpečnost, budou účinně řešit efektivními technickými, organizačními a kompenzačními opatřeními.
Příprava obchvatu je v plném proudu
Ředitelství silnic a dálnic pracuje intenzivně na dalších stupních potřebné dokumentace pro stavbu obchvatu. Aktuálně budou probíhat přípravné geologické práce na pozemcích v koridoru budoucího obchvatu, společnost SG Geotechnika zde bude provádět celkem 124 vrtů v rozmezí hloubky 3 až 25 metrů. Účelem je vyhodnocení inženýrskogeologických poměrů lokality, pro zpracování stavebního povolení.
Samotná stavba obchvatu by měla začít v roce 2025, její dokončení je v plánu do roku 2029.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV