O vítězích rozhodla devítičlenná porota složená ze zástupců organizací zaměřených na tematiku dopravy, architektury, urbanismu, krajinářské architektury, výtvarného umění a ochrany životního prostředí. Mezi jinými rozhodoval MgA, ing. arch. Michal Fišer, člen České komory architektů, Ing. Bc. Dagmar Kočárková z České silniční společnosti a ČVUT v Praze, Ing. Peter Klučka ze slovenského Ministerstva dopravy, Ing. Martina Havlová, Ph.D. z České asociace pro krajinářskou architekturu a další. Složení poroty a zpráva o výběru nejlepších projektů jsou k dispozici na oficiálních webových stránkách soutěže ZDE.
„Bylo nám jasné, že cykloopatření vzbudí zejména mezi řidiči vášně, nicméně složitou dopravní situaci a obrovský počet aut si každý z nás uvědomuje a je jasné, že musíme jít naproti zlepšení dopravní situace všemi možnými směry. Jak umožněním bezpečnější jízdy cyklistům a bezpečnější chůze pěším, tak i úpravami parkovacího režimu,“ popsal situaci starosta Třebíče Pavel Pacal.
„Je důležité povzbudit zástupce měst, aby vnímali, že dopravě může pomoci i orientace na pěší a cyklistickou dopravu. Soutěže jako Cena Víta Brandy mohou pomoci ke sdílení zkušeností dobré praxe,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka, který byl čestným hostem slavnostního předávání cen 24. března v komunitním centru Rybářský dům na pražské Kampě.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV